Novosti

22.04.2020

Kia Motors predstavila ‘Plan S’

Strategija za brza rješenja mobilnosti do 2025. godine

Korporacija Kia Motors nedavno je predstavila ‘Plan S’, svoju srednje i dugoročnu strategiju, namijenjenu progresivnom uspostavljanju vodećeg položaja u automobilskoj industriji budućnosti, koja uključuje elektrifikaciju, usluge mobilnosti, povezivost i autonomnost vozila.

Strategija Plan S donosi ‘iskorak’ iz poslovnog sustava, koji se temelji na fokusiranosti na vozila s motorima na unutarnje izgaranje, na onaj koji u fokus stavlja električna vozila (EV) i pojedincima ili kompanijama prilagođene usluge mobilnosti. Kijine neprestane inovacije i povećanje dobiti će podržati dvokanalni Plan S, koji će se preusmjeriti na električna i autonomna vozila te usluge mobilnosti.

Do 2025. godine 11 EV-ova za 6,6 % globalnog tržišnog udjela
Do kraja 2025. godine Kia namjerava ponuditi 11 novih potpuno električnih modela. S njima bi si ovaj brand trebao osigurati 6,6-postotni tržišni udio na globalnom tržištu električnih vozila (bez Kine), dok bi istovremeno 25 % Kijine prodaje predstavljala ekološki prihvatljivija vozila.

Cilj: do 2026. godišnje prodati 500.000 EV-ova i milijun ekološki prihvatljivijih vozila
Na globalnom tržištu EV-ova, koje bi trebalo masovnije zaživjeti 2026. godine, Kia želi godišnje prodati pola milijuna električnih vozila i milijun ekološki prihvatljivijih vozila (bez Kine).

Ulazak na tržište namjenskih vozila prilagođenih kompanijama
Pored tih ciljeva Kia će – kao dio novog poslovnog modela – ponuditi usluge mobilnosti koje se temelje na električnim vozilima, a koje bi trebale biti rješenje za globalne urbane probleme, kao što je npr. zagađenje. Na tržištu namjenskih vozila (Purpose Built Vehicle - PBV) za koje se očekuje rast na račun širenja car-sharinga i e-trgovine, Kia želi sebi osigurati dobar položaj.

Kia će za investicije do 2025. izdvojiti 25 milijardi dolara
Južnokorejski velikan će za svoj Plan S do 2025. ukupno izdvojiti 25 milijardi dolara, što bi mu trebalo omogućiti liderski položaj na području elektrifikacije i diverzifikacije poslovanja.

Cilj kompanije je 2025. imati 6-postotni operativni profit i 10,6 % ROE
Do kraja »petoljetke« Kia želi dostići 6 % operativnog profita i 10,6 % prinosa na kapital (Return On Equity - ROE), čime bi osigurala nužni kapital i maksimizirala vrijednost za svoje dioničare.

Vodeći ljudi Kije smatraju da je danas, kada automobilska industrija prolazi kroz turbulentno razdoblje, pravo vrijeme za radikalnu promjenu Kia Motors u globalnu kompaniju usmjerenu ka inovacijama. Kia Motors će aktivno inovirati i tako se odazivati na izazove, dok će s prepoznavanjem i iskorištavanjem novih prilika i dalje razvijati.

Kia Motors će s odvažnim promjenama poslovanja postati inovativan brend
Plan S je odvažan i poduzetan plan prelaska na poslovanje budućnosti, koje se temelji na dva stupa: električna vozila i usluge mobilnosti. Plan je postaviti stranke na prvo mjesto te ponovno ojačati inovacije razvojem proizvoda i usluga koje kupcima nude nova iskustva.

S Planom S će se Kia fokusirati na dva strateška cilja: (1) vodeću ulogu kod popularizacije električnih vozila i (2) širenje usluga mobilnosti za električna i autonomna vozila, kao i ulazak na tržište namjenskih vozila (PBV) .

Kia će slijediti inovacijama na širokom području, koje između ostalog obuhvaća identitet brenda, korporacije i dizajna, kao i korisničko iskustvo. Kia namjerava strankama omogućiti da izravno osjete, dožive i razumiju evoluciju kompanije kao vodeće na području električnih vozila i usluga mobilnosti.

Kijin novi sustav brenda, koji će biti predstavljen u drugoj polovici godine, donijet će nove ciljeve. To između ostalog uključuje pionirsku ulogu u eri EV-ova, dakle brend koji vole milenijalci (rođeni između 1980. i 2000., koji su svjedočili prelasku iz analogne u digitalnu eru) i generacija Z (rođeni nakon 1995. i odrasli većinom u digitalnom okruženju, tzv. ‘digitalni domoroci’), kao i brend koji je simbol izazova i inovacija.

Brz prelazak na električna vozila
Kia će se s prihvaćanjem strategije razlikovanja proizvoda (npr. s isključivo električnim modelima) i inovacijama fokusirati na zauzimanje vodećeg položaja na globalnom tržištu električnih vozila.

Kia želi postaviti temelje za veliki iskorak ka poslovnom modelu s električnim vozilima, gdje bi s iskorištavanjem postojećih proizvodnih kapaciteta za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem pretekla konkurenciju.

Postavljanjem želja klijenata na prvo mjesto, kompanija će također razviti i predstaviti inovativne EV modele, koji će se moći pohvaliti različitim osobinama, kao što npr. EV (futuristički) dizajn, izuzetno korisničko iskustvo i kvaliteta. Počevši s prvim potpuno električnim modelom, koji stiže 2021. godine, Kia će do 2025. predstaviti čak 11 električnih vozila. Tu 11-članu ekipu će od 2022. godine činiti putnička vozila, sportski terenci i jednovolumeni.

Isključivo električni model, koji stiže na tržište 2021., nastati će na jedinstvenoj platformi namijenjenoj vrhunskom električnom pogonu i najsuvremenijim tehnologijama. Odlikovati će se dizajnom crossovera, koji briše granice između putničkog i SUV vozila s, u budućnost usmjerenim, korisničkim iskustvom, dometom od 500 km s jednim punjenjem za manje od 20 minuta.

Kia će u svojoj ponudi EV-ova ponuditi dva tipa punjenja s obzirom na kapacitet (400V/800V) – modeli visokih performansi i izvedbe postojećih modela (tzv. derivati) s razumnom cijenom kako bi zadovoljili različite potrebe kupaca.

Rast prodaje električnih vozila će se događati u skladu s prilagođavanjem potrebama kupaca na različitim globalnih tržištima, uzevši u obzir regionalne razlike u zakonodavstvu na području ekologije, poticaja, infrastrukture i ostalog.

U Južnoj Koreji, Sjevernoj Americi, Europi i na još nekim drugim tržištima, gdje se suočavaju sa sve strožim ekološkim standardima, Kia će razvijati industriju električnih vozila. 2025. godine će Kijina ponuda električnih vozila obuhvaćati 11 modela, dok će njihova prodaja predstavljati oko 20 % Kijine ukupne prodaje.

Na tržištima u razvoju Kia će se fokusirati na povećavanje prodaje vozila s motorima na unutarnje izgaranje, dok će na određenim tržištima ući na tržište električnih vozila.

S prihvaćanjem inovativne konstrukcije EV (osnovno konstrukcije vozila) Kia će razviti sistem planiranja, razvoja i proizvodnje, koji će s uključivanjem zahtjeva tržišta već u ranoj fazi razvoja vozila maksimalno zadovoljiti želje klijenata.

Kroz te procesne inovacije, koje će omogućiti cjenovno i vremenski efikasan razvoj različitih električnih modela, Kia opravdano očekuje da će unaprijediti svoju konkurentnost na području ovakvih vozila.

Kia je u svibnju 2019. godine postala suvlasnik Rimac Automobili, koji proizvodi sportska električna vozila, a u rujnu iste godine i tvrtke IONITY, koja je specijalizirana za uspostavljanje mreže brzih punionica. Investicija u IONITY ključna je za razvoj Kijine infrastrukture brzih punionica u Europi i drugdje.

Promocija usluga mobilnosti; ulazak na tržište namjenskih vozila
Kia će svoje poslovanje raspršiti na ponudu ekološki prihvatljivijih usluga mobilnosti, gdje će biti fokus na električnim vozilima i autonomnoj vožnji u velegradovima širom svijeta. Također će ući na tržište namjenskih vozila (PBV – Purpose Built Vehicle), na kojem će se po predviđanjima izuzetno povećati potražnja po pitanju širenja e-trgovine i zajedničke upotrebe vozila (car sharing), što bi ovoj korporaciji trebalo osigurati nove stranke.

U glavnim globalnim velegradovima koji se aktivno odazivaju na klimatske promjene i podržavaju popularizaciju električnih vozila, Kia će kod uspostavljanja tzv. Mobility Hub-ova, koji pospješuju mobilnost, surađivati s lokalnim partnerima koji imaju stanice za brzo punjenje električnih vozila, centre za održavanje vozila i druge mogućnosti.

Ti hubovi mobilnosti koristit će se kao prijelazne stanice između električnih vozila i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. S potonjim, vozači zbog ekoloških propisa neće moći ulaziti u središta gradova. Upotrebom različitih infrastruktura, kao što su punionice i ostale mogućnosti unutar hubova mobilnosti Kia će istraživati nove poslovne modele.

Dugoročno Kia želi lansirati samovozne robotaksije i robo prijevoze (roboshuttle) na zahtjev u urbanim središtima, kojima bi upravljali hubovi mobilnosti.

Kia je nedavno ojačala suradnju s ponuđačima usluga mobilnosti. 2018. godine je kompanija  investirala u Grab, najveću jugoistočno-azijsku platformu ponuđača prijevoza (ride-hailing service), dostavljača hrane i rješenja plaćanja; u ožujku 2019. slijedila je investicija u indijsko poduzeće Ola, koje nudi novodobne načine prijevoza putnika (peer-to-peer ridesharing, ride-service hailing), taksi prijevoza i dostavu hrane te ostale usluge mobilnosti.

Kia strankama u Španjolskoj nudi car-sharing preko platforme WiBLE, gdje surađuje s Repsolom, španjolskim energetskim velikanom. WiBLE, koji djeluje od rujna 2018., korisnicima nudi u najam 500 plug-in hibridnih vozila Kia Niro PHEV. WiBLE je jedna od najuspješnijih shema mobilnosti u Europi, a koja trenutno ima više od 130.000 članova.

Kia, koja je dio grupacije Hyundai Motor Group, je u rujnu 2019. osnovala zajedničko poduzeće s tvrtkom Aptiv, koja je svjetski lider na području razvoja autonomne vožnje. To partnerstvo će Kiji pomoći u razvoju tehnologija 4. i 5. stupnja autonomne vožnje, koje će u budućnosti predstavljati srž usluga mobilnosti. Zajedničko poduzeće razvija platformu za autonomnu vožnju koja bi trebala biti spremna do 2022. i obavljat će probne operacije na određenim područjima 2023. godine. Tome će slijediti serijska proizvodnja u drugoj polovici 2024., kao i pružanje platforme globalnim proizvođačima automobila i kompanijama koje će nuditi usluge mobilnosti.

Kia gleda u budućnost i s promjenom namjene vozila za individualne stranke. Kompanija će se posvetiti rastućem potencijalu tržišta namjenskih vozila koja koriste poduzeća i ostale stranke.

Potražnja poduzeća s područja transporta, logistike i distribucije će se po predviđanjima u sljedećem desetljeću poprilično povećati. Trenutno zauzima samo 5% globalnog automobilskoga tržišta, dok se do 2030. očekuje povećanje do 25%, kada se rašire e-trgovina i usluge car-sharinga.

Kia će se i dalje fokusirati na unapređenje namjenskih vozila kako bi postala lider na tom području.

Kia će proći kroz prijelazno razdoblje s dva odvojena programa za postojeća vozila, kao što su e-Niro i e-Soul. Nakon toga će razviti i strankama pružati prilagođena namjenska vozila, kao što su npr. car-sharing vozila i niskopodna logistička vozila za lakši ulazak i izlazak iz vozila te dostavne kamione opremljene rashladnom opremom za dostavu svježih namirnica.

Zahvaljujući većoj popularizaciji autonomne tehnologije Kia će raširiti svoj poslovni model kako bi postavila na noge svoj program prilagođenih namjenskih vozila, koji će se temeljiti na električnim samovoznim vozilima koja koriste integriranu modularnu ‘skateboard’ platformu, namijenjenu mini vozilima bez vozača i robotaksijima.

Skateboard platforma uključuje tanku, nisko postavljenu bateriju i kompaktan elektro motor -   dvije ključne komponente električnih vozila - na vrhu platforme u obliku skateboarda. Ovakva konstrukcija, u zavisnosti od potreba korisnika omogućava postavljanje na karoseriji.

Za namjenska vozila je – koja se kao što samo ime govori koriste za posebne namjene – od izuzetnog značaja konkurentnost po pitanju troškova. Stoga će Kia aktivno surađivati s vanjskim partnerima i koristiti njihovu mrežu za posao s namjenskim vozilima, a i uspostaviti će tome namijenjenu razvojnu ekipu i samu proizvodnju.

Financijska i investicijska strategija
Kia je prije nekoliko mjeseci razotkrila svoju srednjoročnu i dugoročnu financijsku i investicijsku strategiju, koja uključuje plan za povećanje profitabilnosti kroz uspješan prelazak na novi poslovni sustav, kao i uspostavljanje politike prinosa dividende, koja će poboljšati povjerenje tržišta u dionice Kije.

Kia do kraja 2025. godine namjerava ukupno investirati 293,4 milijarde dolara i pritom imati 6% operativne marže i dostići 10,6% prinosa na kapital (ROE).

Investicije tijekom prelaska na električna i autonomna vozila, kao i usluge mobilnosti će se većinom financirati pomoću ušteđenih sredstava i investicija u vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, koje će se postupno smanjivati, pošto se Kia fokusira na pojednostavljenje proizvodnje. Umjesto toga će kompanija koncentrirati investicije u električna i autonomna vozila kako bi se učvrstila na globalno vodećem položaju u budućnosti.

Buduće investicije, usredotočene na jačanje Kijinih tehnoloških mogućnosti i njihovo iskorištavanje u novom poslovanju, obavljat će se pomoću otvorenih inovacija koje kreiraju različite sinergije s vanjskim igračima.

U naredne dvije do tri godine, u razdoblju u kojem će Kia i dalje lansirati nove masovne modele, kao što su npr. Sorento i Sportage, kompanija će uložiti sve svoje napore u poboljšanje profitabilnosti optimizacijom prodajne ponude. Udio prodanih sportskih terenaca, koji trenutno čine 50% ukupne prodaje svih modela će se do 2022. povećati na 60% (bez Kine).

Nastavlja se uspješan prodor u Indiju, koja je 4. najveće automobilsko tržište na svijetu. Pored prošle godine otvorene tvornice i lansiranja sportskog terenca Seltos, korejski gigant namjerava dodavanjem novih sportskih terenaca i crossovera nastaviti s rastom. To će tvornici omogućiti puno iskorištenje proizvodnih kapaciteta (300.000 vozila godišnje) do 2022. godine.

U Kini je Kijin srednjoročni i dugoročni cilj ojačati temeljnu konkurentnost kako bi mogli kreirati ciklus inovacija s unaprijeđenim modelima i prodajom. To uključuje veću učinkovitost svoje ponude, fokusiranost na tamošnje strateške modele i veću konkurentnost zastupnika, čime bi povećali profitabilnost.

Istovremeno će Kijina CKD montaža (Complete Knock Down; radi se o nezahtjevnoj montaži vozila od sastavnih dijelova bez vlastite lokalne proizvodnje dijelova), koja prevladava na tržištima u razvoju u Aziji i Pacifiku, Bliskom istoku i Africi, Rusiji, Srednjoj i Južnoj Americi, koja bi sa trenutnih 80.000 vozila godišnje do 2023. narasla na 300.000 vozila.

Veća prodaja na tržištima u razvoju je i jedan od glavnih faktora kod poboljšanja  profitabilnosti. Racionalizacijom modelnih linija, nižim proizvodnim troškovima, optimiziranom opremom i ostalim poboljšanjima će se prodaja vozila s motorima na unutarnje izgaranje na ovim tržištima s današnjih 770.000 vozila godišnje (bez Kine) do 2025. godine povećati na 1,05 milijuna vozila.

Za Kiju će biti od izuzetnog značaja upravljanje troškovima uvođenjem sustava za razvoj električnih vozila ukoliko želi zauzeti lidersku poziciju u prodaji. Naglasak će biti na optimizaciji dizajna, inovacija i standardizacije, što će smanjiti materijalne troškove, povećati upotrebu jednakih dijelova kao kod vozila s motorima na unutarnje izgaranje, te donijeti daljnji tehnološki razvoj i unaprijediti tehničke mogućnosti. Do 2025. najavljuju da će profitabilnost električnih vozila povećati na nivo vozila s motorima na unutarnje izgaranje.

Za povećanje povjerenja kod investitora i na tržištu dionicama će Kia aktivno izvršavati politiku isplaćivanja dividendi. Kratkoročno će poduzeće osigurati udio isplaćene dividende u čistoj dobiti između 25 i 30%. Srednjoročno i dugoročno će razmisliti o udjelu povratnog otkupa i povećati udio isplaćene dividende na temelju veće osnove kapitala i više profitabilnosti nakon 2022. godine.

Pored toga će Kia kako bi pospješila dugoročni rast dionica do 2025. povećati prinos na kapital na 10% odnosno 10,6%.

Kia. Prva za ljude.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvoditeljča automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više